Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Instrukcje i filmy szkoleniowe

Powrót

Zapis szkolenia z cyfryzacji, które odbyło się 7 czerwca 2021 r.

Intrukcje

Podpis zaufany

Każdy dokument cyfrowy można całkowicie bezpłatnie podpisać za pomocą tkz. podpisu zaufanego. Zobacz, jak to zrobić.

instrukcja skladania podpisu w ePUAP

1. Wyszukaj odpowiednią stronę w wyszukiwarce.

 

instrukcja skladania podpisu w ePUAP

2. Wybierz stronę gov.

 

instrukcja skladania podpisu w ePUAP

3. Na stronie gov przejdź od razu do opcji podpisywania/sprawdzania dokumentu.

 

instrukcja skladania podpisu w ePUAP

4. Wybierz dokument, który chcesz podpisać z dysku.

 

instrukcja skladania podpisu w ePUAP

5. Po załadowaniu dokumentu przejdź do złożenia podpisu.

 

instrukcja skladania podpisu w ePUAP

6. Zostaniesz przekierowany na stronę profilu zaufanego, gdzie zobaczysz jeszcze raz dokument, który podpisujesz.

 

instrukcja skladania podpisu w ePUAP

7. Wybierz miejsce na dokumencie na podpis.

 

 instrukcja skladania podpisu w ePUAP

8. Potwierdź złożenie podpisu.

 

 instrukcja skladania podpisu w ePUAP

 9. Pobierz plik i przekaż mejlem kolejnej osobie do podpisu.

Od 4 marca 2019 r. wszystkie dowody, które są wydane na podstawie wniosków, mają warstwę elektroniczną umożliwiającą m in. podpisywanie dokumentów podpisem osobistym. Aby skorzystać z tej funkcji należy posiadać czytnik NFC lub telefon z czytnikiem NFC i zainstalowaną bezpłatną aplikacją eDO. W tej instrukcji opisujemy krok po kroku jak podpisać dokument w telefonie za pomocą e-dowodu.

screeny aplikacji eDO na ekranie smartfona

  • Uruchom aplikację eDO App i wciśnij przycisk Menu widoczny w prawym dolnym rogu ekranu
  • Wybierz opcję Podpisz dokument
  • Wybierz Dodaj plik, wybierz plik PDF, który chcesz podpisać (np. Oświadczenie o prawie do dyspowania nieruchomością na cele budowlane) i kliknij OK. Następnie przesuń w prawo suwak przy opcji Wskaż miejsce podpisu na ostatniej stronie. Wciśnij przycisk Dalej.
  • Na kolejnym ekranie wybierz miejsce, w którym będzie widoczny podpis i wciśnij Dalej
  • Uważnie przeczytaj podsumowanie i jeśli wszystko się zgadza wciśnij Podpisz

 

screeny aplikacji eDO na ekranie smartfona

  • Wpisz numer CAN i wciśnij OK. Numer CAN znajdziesz w prawym dolnym rogu na awersie dowodu.
  • Połóż dowód pod telefonem i poczekaj na nawiązanie połącznia
  • Wpisz numer PIN do certyfikatu i kliknij OK. PIN do certyfikatu ma 6 cyfr. Został on przez ciebie wprowadzony w urzędzie podczas odbioru dowodu
  • Po pomyślnym podpisaniu dokumentu pojawi się informacja o jego lokalizacji (najprawdopodobniej zostanie zapisany w folderze Pobrane) oraz opcja udostępniania