Powrót do strony głównej serwisu głownego urzędu nadzoru budowlanego

logo Youtube logo X logo Linkedin

Nadzór budowlany dopuścił do ruchu nową nitkę obwodnicy Łomży

Powrót
Na zdjęciu widać pustą drogę asfaltową. Na środku jednej z nitek ustawiono biało-czerwone słupki.

Obwodnica Łomży jest ostatnim odcinkiem drogi ekspresowej S61 Via Baltica, na którym toczą się jeszcze prace budowlane. W poniedziałek, 30 września br., Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Białymstoku wydał pozytywną decyzję na użytkowanie lewej jezdni obwodnicy.

Na razie ruch dwukierunkowy na obwodnicy odbywa się po jednym pasie w każdą stronę. Mimo to, obwodnica już teraz jest dużym ułatwieniem dla kierowców i ruchu samochodowego zarówno o zasięgu krajowym, jak i międzynarodowym.

W drodze do Warszawy, Ełku, Suwałk czy krajów nadbałtyckich kierowcy nie muszą już przejeżdżać przez Łomżę, gdzie to dodatkowe natężenie powodowało korki. Jest to zatem odciążenie także dla mieszkańców miasta.

Obwodnica Łomży liczy 13 km długości.

W ramach inwestycji powstał też nowy most nad doliną rzeki Narew o długości 1,2 km.

Działania nadzoru budowlanego

Od 18 do 30 września br. pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Białymstoku przeprowadzili łącznie 27 kontroli obowiązkowych inwestycji.

Na ich postawie Podlaski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzje o pozwoleniu na użytkowanie. Z kolei 30 września br. dopuścił do ruchu lewą jezdnię drogi S61 i most nad Narwią.

Pierwsi kierowcy przejechali obwodnicą tego samego dnia o godz. 16.00.

Plany na 2025 rok

W połowie przyszłego roku ma zostać udostępniona druga nitka obwodnicy Łomży i dwa węzły: Łomża Północ i Nowogród. Wówczas zakończy się budowa całej drogi ekspresowej S61. Będzie ona liczyła 220 km i będzie się ciągnąć od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku.

Razem z fragmentem drogi S8 Warszawa – Ostrów Mazowiecka będzie tworzyła polski odcinek międzynarodowej trasy Via Baltica.