W cyklu „Wszystko o CEEB” przygotowaliśmy 4 szkolenia. Przedstawiamy w nich użytkownikom poszczególne funkcjonalności systemu. Dziś publikujemy szkolenie o przeprowadzaniu autoinwentaryzacji przez właścicieli i zarządców nieruchomości.
Są 3 sposoby przeprowadzenia inwentaryzacji nieruchomości:
- Można zamówić ją w swojej gminie przez system CEEB, w ramach funkcjonalności „Zamów inwentaryzację budynku”. Wówczas inwentaryzację wykona bezpłatnie osoba z odpowiednimi uprawnieniami z gminy.
- Inwentaryzację można także wykonać w trakcie realizowanego przez kominiarza przeglądu przewodów kominowych.
- Można również wykonać ją samodzielnie w systemie CEEB. Udostępnione właśnie szkolenie pokazuje, w jaki sposób zrobić to poprawnie.
Czego dowiesz się z kursu
Szkolenie zawiera informacje o sposobach przeprowadzenia autoinwentaryzacji w systemie CEEB. Zostało przygotowane w oparciu o najczęstsze zadawane pytania na infolinii CEEB.
Kurs podzielony jest na lekcje zawierające instrukcje, które pomogą lepiej zrozumieć poszczególne kroki pracy z systemem CEEB. Każda z lekcji uzupełniona jest o film instruktażowy.
Dla kogo jest to szkolenie
Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli i zarządców nieruchomości jednolokalowych i wielolokalowych.
Samodzielne uzupełnienie formularza inwentaryzacji budynku pozwoli wypełnić obowiązki ustawowe w zakresie ewidencjonowania źródeł ciepła i spalania paliw.
Czym jest inwentaryzacja w CEEB
Inwentaryzacja budynku polega na zebraniu danych dotyczących:
- źródeł ogrzewania
Ta część dotyczy budynków, które mają źródła ciepła oraz źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW. Są to np. budynki mieszkalne, lokalne kotłownie, czy budynki handlowo-usługowe.
- parametrów technicznych budynku
Inwentaryzacja parametrów technicznych jest dobrowolna i polega na wpisaniu do formularza inwentaryzacyjnego w systemie CEEB danych technicznych dotyczących danego budynku (m.in. kształt budynku, rok budowy, wysokość ogrzewanych pomieszczeń, grubość ocieplenia podłogi, rodzaj stolarki okiennej i drzwiowej).
Cykl Wszystko o CEEB
Szkolenia z cyklu „Wszystko o CEEB” można znaleźć na Akademii GUNB:
- część 1 - Jak zalogować się do CEEB i zacząć prace w systemie?
- część 2 - CEEB dla właścicieli i zarządców nieruchomości
- część 3 - Zakładanie konta przedsiębiorcy w CEEB
- część 4 - Autoinwentaryzacja budynku jednolokalowego i wielolokalowego
Akademia GUNB
Akademia GUNB to platforma szkoleniowa przygotowana przez ekspertów Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. To nowoczesne centrum edukacyjne. Dzięki niemu GUNB może wspierać poprzez edukację uczestników procesu budowlanego, urzędników pracujących w organach nadzoru budowlanego i administracji architektoniczno-budowlanej (AAB) oraz obywateli.
Z Akademii GUNB mogą korzystać wszystkie osoby z branży budowlanej i zainteresowani tematami z zakresu budownictwa oraz wyrobów budowlanych.
Na platformie można znaleźć już 33 szkolenia.
Dotyczą one m.in. usług cyfrowych wdrażanych przez GUNB (EDB, c-KOB, eBudownictwo, e-CRUB), podpisu elektronicznego i procedury uzyskiwania pozwolenia na budowę.
Baza szkoleń jest stale rozwijana – systematycznie pojawiają się nowe szkolenia.
Akademia GUNB to:
- Bezpłatne szkolenia dla wszystkich;
- Programy szkoleń przygotowane przez specjalistów;
- Ekspercka wiedza dostępna 24/7;
- Certyfikaty;
- Nowoczesna i różnorodna formuła szkoleniowa;
- Rosnące zainteresowanie i pozytywne opinie kursantów.
Zobacz szkolenia Akademii GUNB: akademia.gunb.gov.pl